Ubuntu Forums Archive Viewer

programa per corregir textos

Archived thread 1007666 from Catalan Team. Markdown source: Catalan_Team/thread_1007666_programa_per_corregir_textos.md

Original URL About this archive

Hola a tothom. Sóc professor de català de secundària i m'agradaria poder trobar un programa per corregir els textos dels meus alumnes en pantalla (naturalment amb l'ubuntu). Existeix cap programa que et permeti marcar faltes, subratllar paraules incorrectes, afegir fletxes o signes, fer comentaris als marges o eines d'aquest tipus? Gràcies i endavant.

En quin format estàn els textos dels alumnes? Per a pdf, no fa massa vaig provar l'okular (està als repositoris d'Ubuntu). Er permet posar notes, marcar amb un rotulador fluorescent (o com s'escrigui :-) ), etc.

Al final, vaig descartar el programa, perquè pel que jo vull ja em va be l'evince, i és molt més lleuger, però potser a tu sí que t'interessa.

Els alumnes poden enviar els textos en format word o pdf, depèn què els demani. Potser si trobo el programa que necessito (i d'entrada provaré els que em recomanes) el mateix programa decidirà el format en què m'han de donar els textos. Moltes gràcies.

I si et pots permetre, i vols, comprar-te una tableta gràfica de les baratetes (la Wacom Bamboo One val uns 50 € i va de perilles amb la 8.10), juntament amb l'Okular pots fer meravelles amb els pdf's. Per revisar documents la conjunció de la usabilitat del llapis i la tableta, i el menú "Revisió" és una eina prou similar a la revisió en paper, amb els avantatges del treball directe sobre el fitxer pdf.

[COLOR="Red"]RECTIFICO:[/COLOR] L'Okular és una gran eina, però no crec que serveixi pel que tu vols, ja que no modifica el document que estàs visualitzant, sinó que genera un fitxer xml amb les anotacions que fas, que és el que l'Okular vincula al document que tu revises i sense l'Okular no es pot visualitzar. O sigui, que crec que com que tu el que vols, a banda de revisar els documents, és tornar-los editats als teus alumnes, això no funcionaria...