Ubuntu Forums Archive Viewer

Wifi WPA2 EAP-TLS

Archived thread 1008193 from Catalan Team. Markdown source: Catalan_Team/thread_1008193_Wifi_WPA2_EAP-TLS.md

Original URL About this archive

Hola estic intentant montar un sistema per autenticar clients inalàmbrics WPA2 per EAP-TLS amb freeradius. De moment he montat sa infraestructura de PKI amb OpenSSL, creant un certificat per la CA i un pel client. He instal·lat el freeradius des del Synaptic i quan intent executar-lo (radiusd -X, segons la documentació qu he trobat), me diu: ~$ radiusd -X El programa «radiusd» es troba en els paquets següents: * radiusd-livingston * yardradius * xtradius Proveu: sudo apt-get install <paquet seleccionat> bash: radiusd: command not found

Com pot ser que el Synaptic no instal·li l'executable del freeradius (doncs que m'ha instal·lat?)? o és que ho he d'executar d'una altra manera? he d'instal·lar algun d'aquests 3 programes que me diu, quin? Alguna ajuda? Gràcies

Jo crec que per iniciar el dimioni de freeradius has de posar /etc/init.d/freeradius start

D'acord. Resulta que cercant (http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=419718&highlight=FreeRADIUS+EAP), he trobat que la versió de freeradius del repositori d'ubuntu no duu suport per EAP i q per tant s'ha d'intal·lar a mà. He seguit aquestes passes:

[I]tar zxvf freeradius-1.1.x.tar.gz cd freeradius-1.1.x/

dpkg-buildpackage -rfakeroot

might prompt you to install missing dependencies

if so apt-get install pkg1 pkg2 ...

compilation will take some time, just relax ;-)

dpkg -i freeradius_1.1.3-0_i386.deb[/I]

però quan arribo a la darrera comanda, me surt l'error:

[I]sudo dpkg -i ../freeradius_2.1.3-0_i386.deb (Reading database ... 121631 files and directories currently installed.) Unpacking freeradius (from ../freeradius_2.1.3-0_i386.deb) ... dpkg: error processing ../freeradius_2.1.3-0_i386.deb (--install): trying to overwrite `/usr/bin/rlm_dbm_cat', which is also in package freeradius-utils dpkg-deb: subprocess paste killed by signal (Broken pipe) Errors were encountered while processing: ../freeradius_2.1.3-0_i386.deb[/I]

He quedat enrocat aquí, alguna ajuda.

Prova a editar el fitxer debian/control i a sota de "Binary: freeradius" afegir la línia "Replaces: freeradius-utils", i llavors tornant a crear el .deb amb dpkg-buildpackage.

No surt la paraula Binary al meu fitxer.

Aquest és el meu fitxer "control" Alguna ajuda?

em sembla que ho has de posar a sota de package: freeradius

salut

PatrickVogeli said: em sembla que ho has de posar a sota de package: freeradius

Exacte, se me n'ha anat l'olla XD.

Gràcies, error superat però ara me'n surten de nous (què difícil és instal·lar això, no?)

pc:~/freeradius-server-2.1.3$ sudo dpkg -i ../freeradius_2.1.3-0_i386.deb

(Reading database ... 121631 files and directories currently installed.) Unpacking freeradius (from ../freeradius_2.1.3-0_i386.deb) ... Replacing files in old package freeradius-utils ... dpkg: error processing ../freeradius_2.1.3-0_i386.deb (--install): trying to overwrite `/usr/share/man/man1/radeapclient.1.gz', which is also in package freeradius-common dpkg-deb: subprocess paste killed by signal (Broken pipe) Processing triggers for man-db ... Errors were encountered while processing: ../freeradius_2.1.3-0_i386.deb

Alguna suggerència? Gràcies