Ubuntu Forums Archive Viewer

ocr

Archived thread 1009812 from Catalan Team. Markdown source: Catalan_Team/thread_1009812_ocr.md

Original URL About this archive

Necessito un ocr. He cercat al fòrum i no he trobat res. Als repositoris hi ha l'ocrad i el clara. Què em recomaneu?

L'XSane en té un integrat, però no va gaire bé.

Els dos que menciones no els conec, però l'ocrad sembla que només accepta imatges en format PGM o PBM, així que hauràs de convertir-les a aquest format abans (segurament ho deus poder fer amb el GIMP). A la descripció del clara, en canvi, diu que l'han fet per a projectes a gran escala (per digitalitzar varis llibres), així que potser és massa complex pel que vols (però potser no).

Però, perquè no fas una ullada a tots dos i veus quin va millor pel que vols fer? :)

RainCT said: L'XSane en té un integrat, però no va gaire bé.

Els dos que menciones no els conec, però l'ocrad sembla que només accepta imatges en format PGM o PBM, així que hauràs de convertir-les a aquest format abans (segurament ho deus poder fer amb el GIMP). A la descripció del clara, en canvi, diu que l'han fet per a projectes a gran escala (per digitalitzar varis llibres), així que potser és massa complex pel que vols (però potser no).

Però, perquè no fas una ullada a tots dos i veus quin va millor pel que vols fer? :)

No m'hi aclareixo. Tant fàcil que era amb el Rcognita a Finestres i Rediris al Mac. Però no defalliré i aniré cercant en altres fòrums.

Tornant al tema de l'ocr i esperonat per les necessitats he trobat que el kooka és el que em va millor, tot i que he hagut d'instal·lar l'Aspell. Tanmateix la funció de comprovació ortogràfica no em detecta bé les paraules i he optat per clicar el botó "Atura" i copiar el "Text resultat del ROC", enganxarlo al processador de textos de l'Open Office i així fer la correcció.

Més o menys em funciona a un nivell semblant als que havia utilitzat antigament, Rcognita a Finestres i Rediris al Mac.

Hi ha algun expert en aquest fòrum que em pugui dir si vaig bé o no?

No, però et vaig seguint els passos. Certament, es un tema que porto pitjor que tu. Tot i això. Endavant