Ubuntu Forums Archive Viewer

El PC se'm tanca sol.

Archived thread 1013943 from Catalan Team. Markdown source: Catalan_Team/thread_1013943_El_PC_se'm_tanca_sol..md

Original URL About this archive

TInc un PC doble core amb el qual no puc fer gaire cosa perquè em peta pocs minuts després d'estar veient algun media de video o de so, o simplement veient un clip o video directament d'una pàgina web com la de TV3 o el You Tube.

Si navego, triga una mica més a passar però es peta igual. Algú té idea del que està passant i de com solucionar-ho?

Mercès

Pot ser que no estigui ben refrigerat?

A mi em passaba que s'em bloquejava i s'apagava, el vaig obrir i el ventilador estava desconectat, ara ho esta i tot funciona bé.

tanreb20 said: Pot ser que no estigui ben refrigerat?

A mi em passaba que s'em bloquejava i s'apagava, el vaig obrir i el ventilador estava desconectat, ara ho esta i tot funciona bé.

Merci, però potser hauria d'afegir que si no faig res, és a dir que l'ordinador està encès i prou, aleshores aguanta més temps; acaba petant molt de tant en tant. Ara, si faig alguna cosa de les dites és quan s'apaga a tot drap.

Justament. Quan no li fas fer res, està consumint molt poc, o sigui dissipa poca energia, ergo genera poca calor.... El primer que hauries de mirar és el que t'ha comentat el Bernat, que els ventiladors funcionin, que les pastes dissipadores siguin on han de ser i que no tinguis cap ventilació tapada.

Hola company. En una ocasió hem va passar quelcom semblant. Era una instal·lació recent i hem va quedar mal configurada la memòria swap. Pot ser no te res a veure, però fàcilment pots verificar la memòria swap amb la comanda "free" des de terminal. Tal com diuen els companys, és molt important verificar el tema ventilació. Un spray d'aire a pressió pot ajudar a netejar els ventiladors. Salut!

Miquel Ubuntero said: Hola company.

En una ocasió hem va passar quelcom semblant. Era una instal·lació recent i hem va quedar mal configurada la memòria swap. Pot ser no te res a veure, però fàcilment pots verificar la memòria swap amb la comanda "free" des de terminal. Tal com diuen els companys, és molt important verificar el tema ventilació. Un spray d'aire a pressió pot ajudar a netejar els ventiladors. Salut!

Merci pel suggeriment de l'spray. Crec que teniu raó amb això d ela ventilació: hi veig molta pols!

Salut