Ja em perdonaràs, Jaume, però jo no li veig la base científica per enlloc al teu post... :-(
Què té a veure l'estabilitat amb el número de coses instal·lades? Pots tenir instal·lades totes les aplicacions que vulguis, fins i tot les més inestables del món, que si no les executes el teu sistema serà perfectament estable. I en el cas dels escriptoris, doncs només en fas servir un a la vegada de manera que, si un d'ells com a mínim funciona bé, no notaràs cap inestabilitat mentre el facis servir.
I, a més, si un programa és inestable ja el pots posar en una altra partició, que ho seguirà essent. Però aquí em sembla que ja sé per on vas: vols dir que tu instal·laries, per exemple, ubuntu en una partició i kubuntu en una altra, i usaries el grub per escollir-ne una o altra en arrencar. D'acord, és una opció (que no té cap relació amb l'estabilitat, sinó més aviat amb mantenir limitat el nombre de paquets instal·lats en una distribució), però això és instal·lar diverses distribucions, no diversos escriptoris.
Després no veig què té a veure la capacitat "d'aguante" dels discs durs amb l'estabilitat del sistema, excepte que si el disc dur peta, se'n va tot en orris. Mentrestant, ja pots anar-lo omplint, que el sistema és igual d'estable.
Amb l'única cosa que estic d'acord és amb la frase "per provar no passa res".
Vaja, que hem de procurar ser precisos en les explicacions, o confondrem tothom.