Ubuntu Forums Archive Viewer

Estalvi de pantalla

Archived thread 1020392 from Catalan Team. Markdown source: Catalan_Team/thread_1020392_Estalvi_de_pantalla.md

Original URL About this archive

Hola bona gent!

Tinc un problemet sense gaire importància però que em pica una mica, i és que l'estalvi d'energia de la pantalla no m'acava d'anar bé. Quan passen els 5 minuts a que està configurat la pantalla es comença a enfosquir, però aleshores de cop es torna a activar enlloc de posar el "salvapantalles". Perquè això no passi només em cal anar a *Sistema, preferències, estalvi de pantalla*, canviar el valor del temps i ja funciona normal, però si no faig això cada cop després d'engegar l'ordinador la pantalla segueix acivant-se sola continuament...

Algú té idea de perquè pot ser, o a quins logs puc mirar per esbrinar-ho. En algun queda un registre d'aquestes accions, quan la pantalla passa a repòs i "què la desperta"?

Utilitzo la 8.04 amb gnome.

Gràcies d'avançada

Si l'ordinador és de sobretaula el millor és tancar la pantalla des de el botó cada cop que t'aixeques de la cadira, perquè el salvapantalles segons quin poses consumeix més o menys CPU.

Si és un portàtil mira't això: substituïr gnome-screensavers per xscreensaver http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=195557&highlight=screensaver+settings

Si només vols que s'apagui la pantalla pots desconnectar el salvapantalles i anar a gestió d'energia dins de les opcions del salvapantalles i seleccionar el temps d'apagat de la pantalla

Bones!

Gràcies per les respostes.

Ja sé que es pot apagar la pantalla, però m'agrada aprofitar petits problemes per aprendre coses, en aquest cas m'agradaria saber com trobar què és el que passa a partir dels logs del sistema, o d'alguna manera, ja que és evident que alguna cosa no funciona com hauria. Hi he estat regirant (per diferents logs) però no m'hi he aclarit i per això he fet el post.

I m'havia oblidat de dir-ho, és un sobretaula.

Gràcies i fins ara!