Ubuntu Forums Archive Viewer

Problemes amb la targeta grafica

Archived thread 1025107 from Catalan Team. Markdown source: Catalan_Team/thread_1025107_Problemes_amb_la_targeta_grafica.md

Original URL About this archive

Bones,

aviam si em podeu ajudar, m'he instal·lat un joc. Però quan provo de jugar-hi em surt una finestra que em diu:

Unsupported video card!

There are three possible causes for this error:

1. Your video card is too old
  2. You haven't installed the latest available drivers
  3. You haven't installed the latest DirectX version

Com puc saber quina de les tres possiblitats es la q em passa? I com puc arreglar-ho.

Merci,

Salut!

Primer caldría saber quina tarja tens. Saps la marca i el model? Es molt vella?

has de posar mes informació.

Model de tarja: lspci | grep VGA

Amb que vols fer anar el joc wine, cedega.... Has mirat a les bases de dades de cedega si el joc funciona?¿ http://www.cedega.com/gamesdb/ o a les de wine? http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=application&sTitle=Browse Applications&sOrderBy=appName&bAscending=true

La targeta no se quina és :(, pot ser aquesta: nVidia Corporation NV43 [GeForce 6600 LE]

I no necessita cam emulador, el joc funciona directament perquè es multiplataforma.

merci,

Salut!

Amb aquesta tarja no hauríes de tenir problemes.

Ves a Sistema=>Administració=>Controladors de maquinari i mira si tens instalat el controlador privatiu, i si no ho està, instala'l

Ja està he instal·lat el que m'has dit i perfecte.

Merci ;)

Salut!

auska1714 said: Ja està he instal·lat el que m'has dit i perfecte.

Doncs què tal si marques el fil com a resolt?

Ja saps "Thread Tools" i després "Mark This Thread As Solved" ;)

Em sap greu ja ho farè, tot i que el problema persisteix ja que el meu germà volia el joc al seu ordinador també i quan li he instal·lat tinc el mateix problema. I en mirar d'instl·lar els controladors de propietat em diu que no s'usa per tant la solució d'abanç no serveix.

La seva targeta gràfica és la : Intel Corporation Mobile GM965/GL960 Integrated Graphics Controller (rev 03)

que puc fer-hi?

Merci,

Salut!

P.D.: Siscu et prometu que ara si quan funcioni el marcaré com a resolt xD

De gràfiques Intel no en tinc cap, però diuen que funcionen amb els controladors lliures. Mira d'activar la acceleració gràfica.

Igual aquest fil t'ajuda:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=916695&highlight=intel

Mirant per Google he vist això.

http://linuxsix.blogspot.com/2008/12/intel-corporation-mobile-gm965gl960.html

Sort!..,si ho proves.

Abans de tocar res del sistema, crec que hauríes de mirar com és d'exigent aquest joc. Mira els requeriments del sistema, a veure si diu res de la versió mínima de l'OpenGL o la velocitat del renderitzat.

Per veure la versió de l'Open GL, ves a la cònsola i escriu "glxinfo". Comprova primer, a dalt de tot, que digui "Direct Rendering=Yes" i busca la línia "OpenGL version string: X.X.X" que serà la versió que tens.

Per mesurar la velocitat del renderitzat, escriu "glxgears". Veuràs uns engranatges girant i a la cònsola t'apareixerà una medició cada 5 segons.

En principi, amb OpenGL 2.0 (o superior) i més de 2000 FPS, funcionen la majoría de jocs, però n'hi ha que xuclen molt més.

Bones,

aviam nem per pams.

_Les característiques son: _

Mínimo Procesador Intel Pentium 3 800 Mhz o AMD Duron 900 Mhz o superior Memoria 256 Megabytes de RAM o superior Video ATI Radeon 7500 o nVIDIA Geforce 2 y superiores

Recomendado Procesador Intel Pentium 4 2.4Ghz o AMD Athlon XP 2400 Memoria 512 Megabytes de RAM Video ATI Radeon 9600 o nVIDIA Geforce FX5700 [U] Quan escric *glxinfo* em surt:[/U] Direct Rendering=Yes OpenGL version string: 1.4 Mesa 7.2 [U] I quan escric *glxgears* em posa:[/U]

1466 frames in 5.0 seconds = 293.088 FPS 1612 frames in 5.0 seconds = 322.282 FPS 1581 frames in 5.0 seconds = 316.068 FPS 1593 frames in 5.0 seconds = 318.583 FPS 1596 frames in 5.0 seconds = 319.047 FPS 1580 frames in 5.0 seconds = 315.883 FPS 1587 frames in 5.0 seconds = 317.343 FPS 1578 frames in 5.0 seconds = 315.520 FPS 1565 frames in 5.0 seconds = 312.915 FPS 1569 frames in 5.0 seconds = 313.725 FPS 1587 frames in 5.0 seconds = 317.241 FPS

Salut!

Mmmmm... Veig aquesta tarja una mica justeta. No sé si entra dintre dels requeriments, però la majoría de jocs no els mous amb menys de 500 FPS.

Compara aquest resultat amb l'altre ordinador, amb la nvidia 6600 hauríes d'anar al voltant dels 3000 FPS.