Ubuntu Forums Archive Viewer

Com instal.lar l'Ubuntu amb l'ordinador buit

Archived thread 1025609 from Catalan Team. Markdown source: Catalan_Team/thread_1025609_Com_instal.lar_l'Ubuntu_amb_l'ordinador_buit.md

Original URL About this archive

Bona tarda,

Tinc l'Ubuntu català en un CD que ja havia fet servir per instal.lar-lo en un altre ordinador que tenia Windows XP. En aquell altre ordinador, vaig instalar l'Ubuntu des del Windows XP i va ser molt fàcil.

Però ara en tinc un altre que el Windows XP no li funciona, i m'agradaria instal.lar-li l'Ubuntu, però no puc. M'explico: anteriorment havia començat a instal.lar el Windows XP, però el número de sèrie que tinc no em funciona, i vaig deixar la instal.lació inacabada. Llavors he tret el CD del Windows i he posat el de l'Ubuntu i he engegat l'ordinador, però no sé com accedir al CD de l'Ubuntu. He clicat la tecla F5 al principi i m'apareixen moltes opcions, però no n'hi ha cap per a MS-DOS o per accedir al CD.

Què puc fer?

Gràcies per l'ajuda.

Bones!

Al posar el CD d'Ubuntu (segons lo vell que sigui l'ordinador) hauria d'arrencar des de el propi CD. Però sembla que això no va. Quines opcions tens d'arrencada des del boot?

LitusMayol said: Bones!

Al posar el CD d'Ubuntu (segons lo vell que sigui l'ordinador) hauria d'arrencar des de el propi CD. Però sembla que això no va. Quines opcions tens d'arrencada des del boot?

Gràcies per respondre. No sabia que hagués d'arrancar des del propi CD. Doncs no ho fa. Potser el CD està mal gravat? Des del boot totes les opcions són referents al Windows, però n'hi ha una que em permet arrancar des del CD però no té cap resultat... Potser hauria de tornar a gravar un altre CD amb l'Ubuntu i tornar-ho a provar...

si l'has fet servir abans no pot estar mal gravat, has de canviar les opcions de boot de la Bios per que arrenqui des del CD-live.