Ubuntu Forums Archive Viewer

No em deixa canviar resolució pantalla

Archived thread 1032923 from Catalan Team. Markdown source: Catalan_Team/thread_1032923_No_em_deixa_canviar_resolució_pantalla.md

Original URL About this archive

Hola, tornem a ser aquí espero no donar gaire la tabarra :)

El cas és que ahir vaig estar jugant amb el "cedega" al Age of mitology , per jugar al correr tot al mínim de gràfics, el cas es que el joc es va penjar, em va retornar al escritori, i ara tinc una resolució que les carpetes son gegants, les lletres també gegants, i he provat varies coses per solventar-ho, i no ho aconsegueixo, a veure si algú em pot donar un cop de mà .

-Ja he provat de anar a Sistema - preferències - resolució de pantalla = la poso al 1024x786 , que és la que faig servir normalment, clico aplica i tancar. Reinicio el PC per veure si s'ha de reiniciar perque es vegi bé, però al tornar a iniciar, vinga les carpetes gengants i les lletres imenses...

-He desinstalat completament el Age of mitology, i el problema persisteix.

Gràcies per una mica del vostre temps!

Salut

No sé perque no em deixa editar el missatge, bueno agrego nova informació.

He aconseguit posar la resolució de pantalla al 1024x860 , la bona, però per fer-ho vaig desinstalar els Drivers de la pantalla, així em va deixar posar la resolució de la pantalla, però ara al intentar tornar a activar els drivers, es queda penjat, deixo una captura, es queda al 0% i no fa res més.

http://img522.imageshack.us/img522/5631/capturavn5.png

He intentat buscar el driver e instalar-ho per comandes, però em dona error

" ERROR: You appear to be running an X server; please exit X before installing. "

P.D. Veient la firma del papep , tinc ubuntu 8.10

Si executes el jockey-gtk des d'una terminal et diu alguna cosa?

Hola bona nit a tothom jo em trobo amb el mateix problema. Només tinc unes quantes resolucions de pantalla predeterminades fins a la 800x600. I la veritat es que es veu molt malament.

Es tracta d'un ordinador ja un xic vell, però em serveix per fer les primeres passes amb l'Ubuntu. Les dades són:

PIII 600

Això és el que em surt com a informació de la versió:

No LSB modules are available. Distributor ID: Ubuntu Description: Ubuntu 8.04.2 Release: 8.04 Codename: hardy

I la targeta és mot vella, però era bastant bona:

VGA compatible controller: 3Dfx Interactive, Inc. Voodoo 3 (rev 01)

Haviam si em podeu donar un cop de mà, ja que la gran majoria de menús em surten retallats a ser massa gran. Només demano que m'ho expliqueu pas per pas,ja que no en tinc ni idea podríem dir.

Moltes gràcies.

Hola catjosep, benvingut al fòrum!

Sento no poder servir-te d'ajuda pel problema que planteges, però almenys espero ajudar-te una mica en temes formals, que podríem anomenar d'etiqueta, netiquette per a nosaltres: ja t'has mirat el fil per principiants? Allà hi trobaràs passes a donar abans de fer la consulta, de manera que potser podràs trobar-hi la solució tot sol, o si més no, ens podràs explicar amb més detall que és el que ja has provat.

Per cert, googlejant introduint-hi el model de tarja que trobes? Dóna'ns la major informació possible sobre la màquina i la tarja.

Fins aviat!

Què et retorna aquesta comanda?

lspci

Salut!

Perdó tens raó no m'he llegit massa bé la guia per a principiant, si que vaig estar buscant per internet però es que em parla de coses que ara mateix no se que són ni on anar-les a buscar.

En quan a la comanda em retorna això: 00:00.0 Host bridge: Intel Corporation 440BX/ZX/DX - 82443BX/ZX/DX Host bridge (rev 03) 00:01.0 PCI bridge: Intel Corporation 440BX/ZX/DX - 82443BX/ZX/DX AGP bridge (rev 03) 00:07.0 ISA bridge: Intel Corporation 82371AB/EB/MB PIIX4 ISA (rev 02) 00:07.1 IDE interface: Intel Corporation 82371AB/EB/MB PIIX4 IDE (rev 01) 00:07.2 USB Controller: Intel Corporation 82371AB/EB/MB PIIX4 USB (rev 01) 00:07.3 Bridge: Intel Corporation 82371AB/EB/MB PIIX4 ACPI (rev 02) 00:0d.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8139/8139C/8139C+ (rev 10) 00:0e.0 USB Controller: Agere Systems USS-344S USB Controller (rev 11) 00:0e.1 USB Controller: Agere Systems USS-344S USB Controller (rev 11) 00:0e.2 USB Controller: Agere Systems USS-344S USB Controller (rev 11) 00:0e.3 USB Controller: Agere Systems USS-344S USB Controller (rev 11) 00:0f.0 Multimedia audio controller: Creative Labs SB Live! EMU10k1 (rev 06) 00:0f.1 Input device controller: Creative Labs SB Live! Game Port (rev 06) 01:00.0 VGA compatible controller: 3Dfx Interactive, Inc. Voodoo 3 (rev 01)

Ara mateix sento no pode acabar d'explicar els passos que he fet, quan torni al migdia.

Gràcies i salut!